בין הכרמל לים, בעמק קסום בחווה אורגנית – חוות מקורה, בדרום מערב הכרמל, נמצא מרכז סביבתי חוויתי, המהווה השראה ליחסים ברי קיימא בין האדם לטבע.

about-bustan-climbing

בוסתן תֹּם נוסד בשנת 2010 כמרכז לימוד חוויתי שמטרתו להקנות ידע, ערכים ופתרונות ישימים לקיימות. מיקומו הייחודי והמבודד של הבוסתן, במורדות נחל מהר”ל, בחוות מקורה, העוסקת בחקלאות אורגנית, מאפשר קיום משק בריא ועצמאי.

הבוסתן מספר על בחירתם של ענת ודורון פרקש, להמשיך את דרכו של בנם, סרן תם פרקש, טייס אשר נהרג במהלך פעילות מבצעית, במלחמת לבנון השנייה. הפעילות בו מסמלת את המשכיות החיים ואת תרומתו של תם וחיילים נוספים לקיומה של מדינת ישראל. הבוסתן הוקם מתוך רצון להמשיך ולהעביר את מסר העשייה והנתינה – לטובת החברה והסביבה.

בלב העשייה שלנו נמצאים המתנדבים, מכל גווני האוכלוסיה. המתנדבים משתלבים בהדרכות ובפעילות חקלאית, וזאת כחלק מתפיסה חברתית הרואה בהתנדבות כערך משמעותי ומטפחת צוות מקצועי, ערכי ומשפחתי.

הייחודיות שלנו נובעת משילוב בין המקום הקסום להדרכה חוויתית, הממחישה מסרים בדרך מעניינת ואינטראקטיבית, המעוררת אצל המבקרים השראה להשפיע על הסביבה בה הם חיים.

ענת פרקש
ענת פַרְקָשׁ מייסדת הבוסתן, האמא של בוסתן תֹּם.
ענת פרקש עלתה מקנדה לישראל ובהמשך התחתנה עם דורון, טייס בחיל האוויר. ענת ממחישה את בחירתם המיוחדת של משפחת פרקש להקים את בוסתן תם ולהמשיך את רוחו וערכיו של בנם תם, ז”ל למען החברה והסביבה בישראל. ענת פרקש החליטה על שליחות למודעות ולהקניית ערכים בנושא קיימות וחינוך סביבתי.
ורוניקה אמר מנהלת בוסתן תֹּם

ורוניקה עוסקת בקיימות, וחינוך סביבתי, מעל 15 שנים. אמא לשלושה ילדים ובת זוגתו של רז אמר. בעלת תואר שני בלימודי סביבה וישראל. מורת דרך ומדריכת טיולים.

“אני רואה בעשייה שלנו בבוסתן, שליחות לעורר אכפתיות וחיבור לטבע ולקהילה”. פועלת ביחד עם צוות הבוסתן, לצמיחה ועשייה משותפת ובעלת ערך וייחודיות.

ורוניקה אמר

רותם דורי
רכזת הדרכה ומתנדבים

רותם בעלת תואר ראשון בחינוך ותקשורת, לימודי תעודה בפוטותרפיה ו-Photo Voice, צלמת ופעילה סביבתית בים. לומדת תואר שני בניהול קיימות עירונית.

מרכזת את עבודת המתנדבים בבוסתן ומפתחת תכניות חינוכיות נגישות וחוויתיות למגוון קהלי היעד בבוסתן, תוך ראיה וחשיבה חדשנית ויצירתית.

יערה ארזי
רכזת חקלאות

עיסוקיה המקצועיים של יערה שילבו בין העולמות : הדרכת טיולים, עבודה בגני ילדים, סימון שבילים, עבודת ייצור ביקב וחקלאות (גידול כרמי הענבים). עולם הטבע ואיכות הסביבה תמיד נגעו לליבה והיו חלק מחיי היום יום שלה, בעיסוק ובפנאי. חברה,חינוך והדרכה גם כן. 

“היום ב’בוסתן תם’ אני ממשיכה בשילוב תחומיי העניין ושואפת ללמוד ולהתפתח, יחד עם כל המתנדבות והמתדנבים.”

אודות בוסת תם יוקי וועקנין

יוקי (יעקב) וועקנין
רכז מילגאים

סטודנט למדעי המחשב ממושב צרופה. מתנדב מזה שנתיים בבוסתן ומרכז את תכניות המילגאים.

אורי תורג’מן
מתנדבת בבוסתן ומרכזת את תכנית המלגאים

אורי סטודנטית לתואר ראשון בגיאופיזיקה באוניברסיטת תל אביב.חובבת אסטרונומיה ופעילה בתחום החלל בארץ.

מתנדבת בבוסתן תם זו השנה השנייה ומרכזת את תכנית המלגאים.

על סטודנטים שלנו
משתתפי מיזם מלגות לוויתן:

מלגאי הבוסתן מגיעים מכל ישובי חוף הכרמל וממגוון תארים במדעים מדויקים, עם רצון לחבר בין באי הבוסתן לטבע ולערכי שמירת הסביבה והחקלאות האורגנית. המלגאים עוסקים בין היתר בהדרכה, מובילים מיזמים, מנהלים את הרשתות החברתיות, משתלבים בעבודה החקלאית ותחומים נוספים המאפשרים את הפעלת הבוסתן למען המבקרים בצורה הטובה ביותר.

צוות מתנדבים ותיקים

מתנדבי ומתנדבות הבוסתן, בין אם מדובר
בגימלאים או בצעירים, אלו א.נשים מדהימים שלוקחים אחריות אישית ותורמים מזמנם לטובת הפעילות החינוכית שמתבצעת בבוסתן. זהו צוות שפועל שנים למען חינוך לקיימות בטבע ובין אדם לאדם.

מזמינים אתכם ואתכן להצטרף למשפחת בוסתן תם.